Kommunen utvecklas, och vi lägger ner appen

Hedemora appen

Vi satsar på att förbättra kommunens service och information till kommuninvånare och företag. Under året lanserar vi en ny webbplats och ett servicecenter som ska ge de som kontaktar kommunen ett snabbt och kvalitetssäkrat svar.

- Vi vet att många av våra kommuninvånare vill kunna söka information om kommunens verksamheter, eller ta del av de tjänster som kommunen erbjuder via vår webbplats, säger Kristina Backlund, kommunikationschef. Därför vill vi utveckla och förbättra den information vi har på hedemora.se, samt utveckla våra tjänster.

Kommunen ska också inrätta ett servicecenter som ska göra det lättare för våra invånare, besökare och verksamma i kommunen att få svar på frågor snabbare. Servicecentret ska bidra till förbättrad dialog mellan kommunen, kommuninvånarna och företagarna.

- Ett servicecenter innebär en väg in för alla som vill komma i kontakt med oss, vilket professionaliserar vår ärendehantering och förenklar för den som har ett ärende hos kommunen, säger Kristina Backlund.

Som ett led i att förenkla kontaktvägarna till kommunen avvecklar vi Hedemora-appen, som i dagsläget fungerar som en samlingsplats och variant av kommunens webbplats. 

Hedemora appen tas bort

Appen kommer tas bort från AppStore och Google Play 1 april, efter det går den inte att ladda ner. Har du appen installerad på din mobil så kommer det inte komma fler uppdateringar och därför  rekommenderar vi att du tar bort den från din mobil.

- Vi behöver förtydliga vilka ingångar och kontaktvägar kommunen använder, och dessutom prioritera hur vi ska hantera våra resurser. Hedemoraappen har varit ett bra komplement till vår webbplats, men i takt med att mobilanpassningen för webbplatser blir allt bättre och våra e-tjänster utvecklas behövs inte längre Hedemora-appen.

Jag har använt Hedemora-appen och vill fortsätta ha en enkel väg till den information jag använt där. Hur ska jag göra?

Förhoppningen är att du hittar det du söker lika enkelt på vår webbplats, men om du har någon specifik information som du använder ofta vill vi tipsa om att spara just den e-tjänsten eller webbsidan på hemskärmen på din telefon. På så vis har du skapat en egen genväg på din telefon och når lika enkelt exempelvis felanmälan eller fullmäktigesändningen.

Fortsätt anmäl brister och fel i offentlig miljö på webben

När appen lägger ner kan du istället rapportera trasiga gatlampor och andra åtgärdsbehov i vår offentliga miljö via Felanmälan, trafik, gata och park (hedemora.se)

Länken finns även till höger på kommunens webbplats startsida.

 

Information om hur Hedemora kommun behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection) finns på Hedemora kommuns hemsida www.hedemora.se under Dataskydd. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst tel. 0225-34 000.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem.
Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling annars kan vi tyvärr inte svara. 
Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Ditt namn:
  

Din e-postadress:
   

Din synpunkt:
  

 

Sida uppdaterad 2022-03-29

Startsida