Kommunikationsavdelningen

Kommunikationsavdelningen arbetar aktivt med att förvaltningarna har en gemensam syn på kommunens varumärke och känner till prioriterade områden. Vi hjälper till med att välja rätt kanal vid rätt tidpunkt och gör informationen begriplig, korrekt och enhetlig. 

I det ingår:

  • Rådgivning om budskap, kanalval, målgrupper, textkvalitet och bilder.
  • Stöd och produktion av kommunikationsmaterial.
  • Stöd vid kontakter med media och medieträning.
  • Kommunikativt stöd vid kris.
  • Utbildningar (språk, grafisk profil, medieträning, skrivutbildning).
  • Bildval.
  • Strategiskt och praktiskt stöd vid arrangemang.
  • Stöd vid internkommunikation.
  • Förvaltning och utveckling av externwebb.
  • Förvaltning och utveckling av internwebb.
  • Hjälp att ge en tydlig, sammanhållen och förklarande bild av Hedemora kommun.
  • Förvaltning och utveckling av övergripande styrdokument (riktlinjer) för information och kommunikation.

Kontakta oss gärna när du inte hittar den information du söker eller inte vet vart du ska vända dig med dina frågor. Vi hjälper dig hitta rätt.

I kommunikationsavdelningen ingår också ansvar för bilsamordning, kommunarkiv, kommunstyrelsens kansli samt kundtjänst och reception. 

Information om hur Hedemora kommun behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection) finns på Hedemora kommuns hemsida www.hedemora.se under Dataskydd. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst tel. 0225-34 000.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem.
Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling annars kan vi tyvärr inte svara. 
Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Ditt namn:
  

Din e-postadress:
   

Din synpunkt:
  

 

Sida uppdaterad 2020-12-09
Skriv ut