Huvuddelen av Hedmora kommuns upphandlingar sker via Upphandlingscenter som är en gemensam organisation för Hedemora, Ludvika, Falun, Borlänge, Gagnef, Avesta och Säter.
Upphandlingscenter har en gemensam webbplats där all information som rör upphandling och inköp är samlat.
Upphandlingspolicy innehåller riktlinjer som utöver lag om offentlig upphandling ska tillämpas vid upphandling av varor och tjänster samt byggentreprenader.
Upphandlingscenter annonserar alla planerade upphandlingar på E-avrop. Där kan du som företagare kostnadsfritt registrera ett konto och lägga en bevakning på kommande upphandlingar som är aktuella för ditt företag
Registera konto på E-avrop
Direktupphandling
Direktupphandling ansvarar respektive kommun för själva. Mer information finns på Upphandlingsmyndighetens hemsida.
Vill du som företagare öka möjligheten att göra affärer med Hedemora kommun? Nu kan du registrera företaget inför eventuella kommande direktupphandlingar i vårt Leverantörsregister.
Leverantörsregistret
Upphandlingsdialog Dalarna
Upphandlingsdialog Dalarna, UDD, är ett forum som ska förmedla kunskap, visa goda exempel och ge metodstöd vid upphandling. UDD vänder sig främst till små företag, men även till upphandlande myndigheter.
Det övergripande målet för arbetet är att det ska bli fler små företag i Dalarna som lägger anbud och deltar i offentlig upphandling
Läs mer: Upphandlingsdialog Dalarna