Hedemora kommun klättrade i nationell nöjd kundindex-mätning

Cyklande par som skrattar

Sveriges kommuner och regioner SKR mäter varje år hur företag upplever kommunens service. I den senaste mätningen som avser företagsärenden för år 2021 hamnar Hedemora på plats 9 av 189 medverkande kommuner.

Resultaten i undersökningen Löpande insikt baseras på svar från företag som fått frågor avseende information, tillgänglighet, bemötande, kompetens, rättssäkerhet och effektivitet.

Mätningen visar hur företag som haft ärenden hos kommunen upplever att service och effektivitet fungerar inom bland annat serviceområdena miljö- och hälsoskydd, bygglov och livsmedelskontroll. Totalt har Hedemora kommun på samtliga tre områden ett NKI (nöjd kundindex) på 85 / 100. Därmed placerar sig Hedemora på 9:e plats av de 189 kommuner som är med i mätningen.

- Det är en bra förbättring sedan förra årets mätning, då Hedemora kommun hade ett NKI på 77/100. Förutom det så är Hedemora den kommun i Dalarna som får bäst resultat, säger Göran Hoffman, ordförande kommunstyrelsen i Hedemora kommun, som är stolt över det fina resultatet och över utvecklingen på det här området.

 

Information om hur Hedemora kommun behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection) finns på Hedemora kommuns hemsida www.hedemora.se under Dataskydd. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst tel. 0225-34 000.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem.
Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling annars kan vi tyvärr inte svara. 
Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Ditt namn:
  

Din e-postadress:
   

Din synpunkt:
  

 

Sida uppdaterad 2022-05-16

Startsida