Corona är ett virus. Viruset kan göra så att man blir sjuk.
För att färre ska smittas kommer gymnasieskolan vuxenutbildningen och SFI, att stänga sina lokaler.
I stället kommer utbildningen att göras på internet och med hjälp av dator.
Elever ska inte gå till skolan som vanligt på onsdag.
Varje elev kommer att kontaktas av sin lärare istället.
Det är viktigt att stanna hemma om du är sjuk.
Många människor blir bara lite sjuka, men andra människor blir mycket sjuka och dör.
Viruset smittar lätt mellan människor.
Det sprider sig snabbt.
Hur länge elever inte ska gå till skolan vet vi inte ännu.