Felanmälan

Nu kan du på ett snabbt och enkelt sätt rapportera in fel och saker som behöver åtgärdas i vår offentliga miljö. Din anmälan skickas sedan automatiskt till vårt ärendehanteringssystem för snabbast möjliga hantering.

Du som anmälare kan välja att få återkoppling via e-post eller sms. På så sätt kan du följa ärendets gång från det att anmälan mottagits till att den åtgärdas. 

Du kan till exempel felanmäla:

• Gatuskötsel
• Häckar och buskar
• Gatubelysning (skriv belysningsstolpens ID-nummer)
• Lekplatser
• Fulla papperskorgar 
• Fel på vägar
• Fel på fastigheter samt mycket annat
 


Felanmälan via hemsida

För dig som inte använder hemsida/telefon kan fortfarande ringa in till kommunens växel 0225-340 00.

Vid fel på el, fjärrvärme och vatten ring 0225-349 00 och följ instruktionerna.

Vid akuta individ- och familjeomsorgsärenden samt vid brand eller nödläge ring 112. 

Information om hur Hedemora kommun behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection) finns på Hedemora kommuns hemsida www.hedemora.se under Dataskydd. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst tel. 0225-34 000.

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem.
Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling annars kan vi tyvärr inte svara. 
Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

Ditt namn:
  

Din e-postadress:
   

Din synpunkt:
  

 

Sida uppdaterad 2021-12-01